Meldingen, klachten en bezwaren

Het kan voorkomen dat u een klacht heeft, bijvoorbeeld over de wijze waarop u door een ambtenaar of bestuurder behandeld bent. Of u bent het niet eens met een besluit van de gemeente Meppel. Dan zijn er verschillende mogelijkheden.

 
We maken hierbij onderscheid tussen meldingen, klachten en bezwaren.

Melding

Ziet u een gebrek aan uw woon- of leefomgeving, bijvoorbeeld slechte of beschadigde bestrating, vernieling en/of overlast? Dit is geen klacht. U kunt een melding doen.

Klacht

Bent u ontevreden over onze dienstverlening of de manier waarop een medewerker zich ten opzichte van u heeft gedragen? U kunt een klacht indienen.

Bezwaar

Bent u het niet eens met een besluit van de gemeente dat u persoonlijk raakt? U kunt bezwaar maken.

Overschrijding termijn

Is de gemeente te laat met het beslissen op uw aanvraag? U kunt overschrijding van de beslistermijn melden.
 
Ervaart u een probleem in de uitvoering van het beleid in het sociale domein dan kun u terecht bij de sociaal ombudsvrouw.

Meer informatie

De gemeente Meppel wil u zo goed mogelijk van dienst zijn. Toch kan het voorkomen dat u niet tevreden bent over de manier waarop u bent behandeld of dat u het niet eens bent met een besluit. Als dat het geval is, willen wij dat graag weten. Wij vinden het belangrijk in goede verstandhouding tot een oplossing te komen.
Bij twijfel over een klacht, melding of bezwaarschrift kunt u contact opnemen met de klachtencoördinator van de afdeling Ondersteuning via telefoonnummer 14 0522.Reageren kan ook per e-mail postbus@meppel.nl.. Uiteraard kunt u hier ook terecht met algemene opmerkingen en suggesties voor onze dienstverlening.