Ga naar de inhoud

Subsidie onderwijsachterstanden

Organisaties in de gemeente Meppel kunnen elk jaar geld aanvragen voor activiteiten voor peuters, voorschoolse opvang en kinderen met een achterstand op school. Dit kan tussen 15 oktober en 15 november voor het volgende jaar.

Subsidie mogelijkheden

Subsidie is mogelijk voor:

  • Deelname van peuters aan de gewone peuteropvang als hun ouders geen kinderopvangtoeslag kunnen krijgen (peuterplaats)
  • Deelname van doelgroeppeuters aan een VE-programma (VE-peuterplaats)
  • Activiteiten voor peuters met een ontwikkelingsvoorsprong
  • Extra activiteiten naast VE-programma’s. Deze zijn bedoeld voor peuters en basisschoolkinderen met een onderwijsachterstand

Alle voorwaarden en hoogtes van de subsidies staan in de algemene subsidieverordening en Subsidieregeling Peuteropvang en Voorschoolse Educatie Meppel.

Nodig

  • Bij voorkeur eHerkenning
  • KvK-nummer van de organisatie
  • LRK-nummer van de organisatie (als dit van toepassing is)
  • IBAN-nummer van de organisatie
  • Uw contactgegevens en die van de organisatie
  • Aantal peuters of groepen waarvoor u subsidie aanvraagt, of een korte uitleg van de activiteiten en het verwachte effect

Hoe het werkt

  • Subsidie aanvragen kan alleen via het online formulier. Andere manieren van aanvragen worden niet geaccepteerd
  • Doet u de aanvraag voor 15 november? Dan krijgt u voor het einde van het jaar een reactie. Vraagt u later aan? Dan krijgt u binnen 13 weken bericht

Haven

In de gemeente Meppel zijn verschillende havens en ligplaatsen voor commerciële scheepvaart, pleziervaart en camperplekken.

Meppel is bereikbaar voor schepen tot ongeveer 3000 ton. Er gelden regels voor hoe groot, breed en diep schepen mogen zijn. De afmetingen worden gemeten ten opzichte van het Normaal Amsterdams Peil (NAP).

  • Tot de Kaapbruggen: maximaal 110 m lang, 11,50 m breed, 3,25 m diep
  • Tot de Galgenkampsbrug: maximaal 110 m lang, 11,50 m breed, 2,75 m diep
  • Particuliere loskade industrieterrein Rogat: 65 m lang, 7,30 m breed, 2,50 m diep

Havengeld

U betaalt havengeld als u met een beroepsschip binnen de volgende plekken vaart:

  • Wachthaven
  • Sethehaven
  • Rechterkant van het Meppelerdiep, tussen de Grote Kaapbrug en de Galgenkampsbrug (behalve aan de kade van Agrifirm)
  • Paradijskade

Kosten

  • Als u in de haven aankomt, krijgt u een weekbriefje
  • Tarief: € 0,15 per ton laadvermogen per week
  • Bekijk alle tarieven in de verordening havengelden op overheid.nl
  • Ook als u alleen keert in de Wachthaven of Sethehaven, moet u havengeld betalen
  • De rekening krijgt u per e-mail of per post op het adres dat bij ons bekend is
  • Let op! Gaat u de haven uit en komt u later weer terug in Meppel? Dan begint er een nieuwe week met een nieuw weekbriefje en een nieuw tarief

Stroom en water

In de Wachthaven kunt u stroom en water gebruiken. U regelt dit eenvoudig met een QR-code op de plek zelf.

Voor de pleziervaart zijn er ligplaatsen in de haven en langs de kades van de grachten.

Aanleggen

  • Kies een vrije box. U ziet deze aan een groen bordje met `vrij` op de steiger
  • Of leg aan langs de kade als daar een plek is
  • Is er geen plek vrij? Vaar dan onder de Kleine Kaapbrug door naar de Prins Hendrik Kade

Kosten

  • €1,95 per meter per nacht (stroom is inbegrepen)
  • Historische schepen (vooraf aangemeld): € 7,50 per dag
  • Bekijk alle tarieven in de verordening havengelden op overheid.nl

Betalen

  • Kom bij aankomst naar het havenkantoor om te betalen. Is de havenmeester er niet? Doe dan het volgende:
    • Pak een envelop in de gang
    • Noteer duidelijk de volgende gegevens:
      • Naam van uw boot
      • Ligplaats
      • Datum wanneer bent aangekomen en wanneer u weg gaat
      • Stop het geld in de envelop
      • Doe de envelop in de brievenbus naast het kantoor

Sluizen

  • In de zomer kunt u via de sluis naar de binnenstad varen. Er is een sluiswachter aanwezig tijdens de openingstijden
  • Als u de sluis invaart krijgt u een briefje met de datum
  • Bij het verlaten van de binnenstad levert u het briefje in bij de sluiswachter
  • U betaalt dan voor het aantal dagen dat u er bent geweest
  • De prijzen zijn hetzelfde als voor de andere ligplaatsen

Openingstijden sluizen

PeriodeDagOpeningstijden
15 juni t/m 30 juniMaandag t/m zondag10.00 tot 12.00 uur
13.00 tot 15.00 uur
1 juli t/m 31 augustusMaandag t/m zaterdag

Zondag
09.00 tot 12.00 uur
13.00 tot 16.30 uur
09.30 tot 12.00 uur
13.00 tot 16.00 uur
1 september t/m 14 septemberMaandag t/m zondag10.00 tot 12.00 uur
13.00 tot 15.00 uur

Contact sluiswachter

  • In het zomerseizoen: telefonisch tijdens werkuren via 0522 850 722
  • Buiten het zomerseizoen: sluisbediening alleen op telefonisch via 0522 850 720. Let op! Bel minimaal 1 uur van tevoren, maar liever uiterlijk de dag ervoor, zodat we de opening kunnen plannen

Bruggen

Wilt u de Kaapbruggen, de Eshuisbrug of Galgenkampsbrug laten openen? Gebruik marifoonkanaal 22 of bel naar 088 79 74 336.

DagenTijden
Maandag tot en met zaterdag6.00 tot 22.00 uur
Zondag, 2e Paasdag, 2e Pinksterdag10.00 tot 18.00 uur
24 en 31 december6.00 tot 18.00 uur
Kerstdagen en NieuwjaarsdagGeen bediening

Bij de jachthaven is een camperterrein. Als er plek vrij is mag u hier met een camper staan. Reserveren is niet mogelijk.

Kosten

€ 17,00 per overnachting.

Betalen

Betalen kan tijdens de openingstijden van het havenkantoor. Is de havenmeester er niet? Doe dan het volgende:

  • Pak een envelop in de gang
  • Vul uw gegevens in:
    • de datum wanneer u bent aangekomen en wanneer u weg gaat
    • het kenteken van uw camper
  • Stop het geld in de envelop
  • Doe de envelop in de brievenbus van het kantoor

Havenkantoor openingstijden

  • Onze medewerkers zijn vaak onderweg in de haven en omgeving. Zij proberen op vaste tijden aanwezig te zijn op het havenkantoor:
    • Maandag tot en met vrijdag:
      • van 10:00 tot en met 10:30 uur
      • van 14:00 tot en met 14:30 uur
    • Buiten het zomerseizoen ook op zaterdag van 13.30 tot en met 14.30 uur
  • Buiten deze tijden zijn de medewerkers ook vaak aanwezig. U kunt gerust langskomen
  • De havenmeesters zijn telefonisch bereikbaar van maandag tot en met zaterdag van 8:30 tot 17:00 uur via 0522 850 720

Goed om te weten

  • De wachthaven Meppel en Sethehaven vallen onder de gemeente Meppel
  • Het Meppelerdiep (Drents deel) is in beheer bij Provincie Drenthe, productgroep Wegen en Kanalen. Telefoon: 0592-36 53 45 of 0592-36 53 31

Advies en contact

Meppel heeft een sterk midden- en kleinbedrijf. Niet alleen de gevestigde ondernemers maar ook nieuwe ondernemers zijn belangrijk voor onze gemeente. Team Economie is uw aanspreekpunt voor vragen over ondernemen in Meppel, vergunningen, subsidies, het vinden van personeel of een geschikte locatie voor uw bedrijf. Zij helpen u graag op weg!

Onze accountmanagers

Harry ter Wal

Accountmanager bedrijven

Contact: telefoon +316 53 15 42 11 e-mail h.twal@meppel.nl

  • Oevers ABC en D
  • Ontwikkeling Noord III
  • Overige nieuwe ontwikkelingen bedrijventerreinen

Angela Timmer

Accountmanager bedrijven

Contact: telefoon +316 14 32 28 24 e-mail a.timmer@meppel.nl

  • Blankenstein
  • Oevers E
  • Noord I en II
  • Spijkerserve Nijeveen
  • Rogat

Cyril Kroontje

Accountmanager werk

Contact: telefoon +316 33 18 26 66 e- mail c.kroontje@meppel.nl

  • Personeelsvraagstukken
  • Werving en selectie binnen onze regio

Geja Brouwer

Beleidsadviseur

Contact: telefoon +316 46 85 71 10 e-mail g.brouwer@meppel.nl

  • Ontwikkelingen markt- en overige standplaatsen
  • Ontwikkelingen detailhandel en horeca in de binnenstad, wijkwinkelcentra en dorpskern Nijeveen

Woo-verzoek

De Wet open overheid (Woo) regelt het openbaar maken van informatie door de gemeente. Sommige informatie maakt de gemeente zelf al bekend. Zoekt u informatie die niet online vindbaar is, stuur u ons een informatieverzoek of verzoek Wet open overheid (Woo)-verzoek. Heeft u een vraag? Neem contact met ons op

Informatie opzoeken

Kijk eerst op de website open.meppel.nl voor alle informatie die wij al online bekendmaken.

Hoe het werkt

Volg de stappen voor een uitleg over de werkwijze.

Soms is bepaalde informatie nodig voor eigen gebruik. U hebt de informatie bijvoorbeeld nodig om een klacht in te dienen of om bezwaar te maken. Een informatieverzoek is de snelste manier van informatie opvragen. U vraagt dan ‘gewoon’ informatie bij ons op. Er volgt geen formele procedure, maar wij sturen de documenten of antwoorden op uw vragen naar u toe als dat kan en mag. De informatie maken we niet openbaar voor iedereen.

Een informatieverzoek kunt u op 2 manieren doen:

  1. Vul het contactformulier in met als onderwerp: informatieverzoek
  2. Of stuur een brief. Zie voor de adresgegevens onze contactpagina

Verzoek tot inzage

Wilt u inzage in de persoonsgegevens die de gemeente Meppel van u verwerkt? Bijvoorbeeld in een dossier van het Sociaal Domein? Of wilt u informatie over de bewaartermijn van de persoonsgegevens in ons afvalregistratiesysteem? Kijk op www.meppel.nl/privacy hoe u gebruik kunt maken van uw rechten zoals genoemd in de Algemene Verordening Gegevensbescherming.

Een Woo-verzoek

Bij een Woo-verzoek is het de bedoeling van verzoeker om bestaande documenten openbaar te maken voor iedereen. Hierbij gelden een aantal regels voor de afhandeling en openbaarmaking. Een beslissing op een Woo-verzoek is een besluit, waardoor de documenten openbaar zijn voor iedereen. Dit heeft tot gevolg dat de afhandeling van een Woo-verzoek langer duurt dan een informatieverzoek.

Bedenk voordat u contact zoekt welke soort informatie u wilt opvragen via het Woo-verzoek. Wij kunnen u dan sneller helpen. Ons uitgangspunt is dat wij de informatie digitaal verstrekken. Wij maken niet automatisch alle informatie openbaar. Zie ‘Niet alles is openbaar’.

U doet een Woo-verzoek in de volgende gevallen:

  • U wilt informatie die gaat over een taak van de gemeente
  • U wilt informatie over een organisatie die valt onder de verantwoordelijkheid van de gemeente
  • U bent een onderzoeker en wil informatie voor het doen van onderzoek

U kunt documenten bekijken waarin de informatie niet onleesbaar is gemaakt. Persoonsgegevens van ambtenaren zijn wel onleesbaar gemaakt. Maakt u een afspraak om de documenten te bekijken in het stadhuis? We vragen u een geheimhoudingsverklaring te tekenen en uw identificatiebewijs te laten zien.

De Woo-contactpersonen geven advies of uitleg als u:

  • wilt weten welke informatie bij de gemeente aanwezig is
  • wilt weten hoe u informatie opvraagt bij de gemeente
  • twijfelt tussen een informatieverzoek, een Woo-verzoek of een verzoek tot inzage
  • uitleg wilt over hoe u een Woo-verzoek doet

U kunt voor uw vraag ook eerst contact met ons opnemen. In het gesprek vertelt u welke informatie u zoekt en krijgt u advies of uitleg.

Om uw Woo-verzoek in behandeling te kunnen nemen, hebben wij gegevens van u nodig. Wij vragen altijd om uw adres, naam, e-mailadres en telefoonnummer. Deze laatste hoeft u niet verplicht te vermelden. Verder vragen wij u om zo duidelijk mogelijk aan te geven naar welke informatie u op zoek bent. We gebruiken uw gegevens alleen voor de behandeling van uw verzoek en om contact met u te kunnen opnemen als wij vragen hebben.

Een Woo-verzoek doet u als volgt:

  • Digitaal met DigiD
    • Vertel duidelijk welke informatie u wilt ontvangen of welke documenten u wilt inzien. Vertel ook om welke periode het gaat
  • Digitaal zonder Digid
    • Vertel duidelijk welke informatie u wilt ontvangen of welke documenten u wilt inzien. Vertel ook om welke periode het gaat
    • Vermeld uw contactgegevens (naam, telefoonnummer, e-mailadres en (post)adres))
  • Per brief. Zie onze contactpagina
    • Schrijf in uw brief: Ik wil een Woo-verzoek doen
    • Vertel duidelijk welke informatie u wilt ontvangen of welke documenten u wilt inzien; Vertel ook om welke periode het gaat
    • Vermeld uw contactgegevens (naam, telefoonnummer, e-mailadres en (post)adres))

Proces

Na uw Woo-verzoek ontvangt u een ontvangstbevestiging waarin staat:

  • Of uw verzoek voldoet aan de voorwaarden voor een Woo-verzoek
  • Wanneer u uiterlijk een beslissing ontvangt. De wettelijke beslistermijn is vier weken. Daarop is twee weken vertraging mogelijk. U ontvangt de beslissing in principe dus binnen maximaal zes weken. Dit kan anders zijn als het een zeer omvangrijk verzoek betreft. Als dat het geval is, nemen wij contact met u op
  • Of we de informatie openbaar maken en zo ja, waar we dat doen

Besluiten wij om de informatie met u te delen? Dan ontvangt u de informatie meestal tegelijk met het besluit. Wij versturen de informatie nog niet als een derde partij betrokken is. Zo heeft deze de kans om in bezwaar te gaan en een voorlopige voorziening bij de rechter aan te vragen om de stukken nog niet openbaar te maken. Wij kunnen uw Woo-verzoek ook helemaal of gedeeltelijk afwijzen. Wij kunnen dit doen als wij de gevraagde informatie niet kunnen delen of als wij de informatie niet hebben. Als dit het geval is, vertellen wij u dit in het Woo-besluit dat u van ons krijgt.

Ons uitgangspunt is dat wij de informatie digitaal en kosteloos beschikbaar stellen. Mocht u de documenten toch op papier willen ontvangen, dan kunnen wij hier kosten voor in rekening brengen.

Heeft u daarna nog vragen over uw Woo-verzoek en de afhandeling daarvan? Stuur dan een e-mail naar het mailadres dat in uw Woo-besluit staat.

Overlijden aangifte 

Als iemand uit Meppel overlijdt moet een nabestaande of de uitvaartverzorger dit binnen 6 dagen melden bij de gemeente. Maak een afspraak als dit niet mogelijk is.

Nodig

  • Ondertekende verklaring van de arts of lijkschouwer
  • Geldig identiteitsbewijs van de persoon die aangifte doet
  • Bij overlijden in het buitenland: overlijdensakte in het Engels, Frans of Duits

Hoe het werkt

  • Wij maken een overlijdensakte
  • Wij passen de gegevens aan in de Basisregistratie Personen (BRP)
  • U ontvangt de documenten binnen 2 werkdagen

Kosten

Afschrift overlijdensakte € 17,10

  • Als uw kind levenloos ter wereld komt kunt u dit online melden. Het maakt niet uit hoelang de zwangerschap duurde of wanneer de geboorte was
  • Maak een afspraak als u persoonlijk aangifte wil doen
    • Neem een bewijs mee van de arts of verloskundige
    • Na een zwangerschap van 24 weken doet de begrafenisondernemer meestal de aangifte van overlijden
    • U kunt uw overleden kind gratis laten registreren in de Basisregistratie Personen (BRP)

Lijkvinding

Soms is de dag van overlijden niet bekend. Dan is er een lijkvinding. De uitvaartondernemer doet dan aangifte van lijkvinding.

Zie ook

Meer informatie

Inzage archief

De archiefbewaarplaats van de gemeente is in de kelder van het stadhuis gevestigd. Veel informatie is ook digitaal, online beschikbaar. Persoonlijk archiefstukken inzien kan alleen op afspraak. Voor opvragen van bouwtekeningen stuurt u ons een verzoek.

Hoe het werkt

Wilt u informatie opzoeken? Check eerst de aangegeven websites op deze pagina. Is de informatie niet online vindbaar stuur ons een verzoek. Neem dan contact met ons op via onze contactpagina. Daarbij geldt: hoe duidelijker uw vraag, hoe vollediger het antwoord.

Archief Meppel

In ons archief is materiaal beschikbaar vanaf 1811. Naast archief burgerlijke stand en het bevolkingsregister ook bouwdossiers vanaf ongeveer 1900. Daarnaast zijn van veel andere onderwerpen dossiers aanwezig.

Oudere archieven

Voor de oudere archieven moet u bij het Drents Archief, Brink 4 in Assen zijn. Met deze archieven worden het archief van Nijeveen over de jaren 1594-1852 en het archief van Meppel over de jaren 1421-1813 bedoeld.

Gravenarchief

Het gravenarchief is te raadplegen op de website van Oud Meppel

Stamboomonderzoek

Wie stamboomgegevens uit de gemeente Meppel nodig heeft, kan op de volgende manieren op zoek gaan:

  • Via de website www.drentsarchief.nl
  • Geboorteaktes zijn na 100 jaar openbaar, huwelijksaktes na 75 jaar en overlijdensaktes na 50 jaar. De burgerlijke stand van Nijeveen begint per 1 januari 1812; die van Meppel per 30 april 1811
  • Wanneer u niets kunt vinden neemt u contact op met het team DIV van de gemeente Meppel

Parkeren bedrijven

Als uw bedrijf een plek heeft in een gebied met betaald parkeren, kunt u een bedrijfsontheffing aanvragen. Staat uw bedrijf in een woonwijk, dan kunt u een bedrijfsvergunning aanvragen. Dit regelt u online.

Voorwaarden

  • Uw bedrijf staat op het adres dat bij de Kamer van Koophandel is geregistreerd
  • Uw bedrijf heeft geen eigen parkeerplaats
  • Voor het beroep of bedrijf is gebruik van een parkeerterrein vlakbij het bedrijf noodzakelijk. Niet voor woon-werkverkeer
  • U kunt aantonen dat de ontheffing of vergunning nodig is. Ander komt u alleen in aanmerking voor een woonwerkontheffing
  • U kunt maximaal 3 ontheffingen of 2 vergunningen per adres krijgen

Tijdelijke parkeerontheffing

  • Uw bedrijf (bijvoorbeeld schilder of stratenmaker) voert tijdelijk werkzaamheden uit in een gebied met betaald parkeren of vergunningparkeren
  • Het is nodig is om dicht bij het werkadres te parkeren

Hoe het werkt

  • Vraag de ontheffing of vergunning online aan
  • Ook tijdelijke (kenteken)wijzigingen regelt u online
  • De vergunning of ontheffing registreren we digitaal. U ontvangt geen pasje of raamsticker 
  • Wanneer een parkeerplaats vol is plaatsen wij u automatisch op de wachtlijst

Kosten

CategorieSpecificatieTarief per kalenderjaar
Voetgangers-/betaald parkeren gebied
(Bleekerseiland, Koekoek-straat, P-Stadhuis,
Stoombootkade, Vledderstraat, De Swaenenborgh)
1e ontheffing€ 299,28
2e ontheffing€ 448,68
3e ontheffing€ 598,56
Bedrijf in een woonwijk1e ontheffing€ 74,76
2e ontheffing€ 199,44
Algemene ontheffingVast tarief€ 664,92
Tijdelijke parkeerontheffing (maximaal 1 maand)Per dag€ 11,78
Per week€ 34,63

Toelichting

Als uw bedrijf een parkeerplek nodig heeft binnen het hele gereguleerde gebied, kunt u een algemene ontheffing aanvragen. Dit kan alleen in de volgende gevallen:

  • U vervoert bederfelijke of dure spullen of doet geldtransport
  • U levert diensten op onregelmatige tijden bij klanten (zoals bij storingen of reparaties)
  • U moet bij spoed snel kunnen parkeren (bijvoorbeeld als arts, thuiszorger of uitvaartverzorger)

Let op: u mag met deze ontheffing niet parkeren achter het Stadhuis of in een parkeergarage

Koninklijke onderscheiding

Als u vindt dat een persoon, bedrijf of vereniging uit Meppel een Koninklijke onderscheiding verdient, kunt u dit doorgeven aan de gemeente.

Hoe het werkt

Personen voorstellen

  • Doe het verzoek online via het formulier op Lintjes.nl of via ons online verzoekformulier
  • Voorstellen voor de lintjesregen rond Koningsdag doet u voor 1 juli, 1 jaar van tevoren
  • Voor een tussentijdse uitreiking tijdens een bijzondere gelegenheid, kunt u de aanvraag een half jaar van tevoren doen

Bedrijven voorstellen

  • Stuur een goed onderbouwde aanvraag naar de burgemeester van Meppel
  • Wij sturen de aanvraag door naar de commissaris van de Koning (cdK)
  • Het kabinet van de cdK onderzoekt het bedrijf
  • De cdK stuurt zijn advies naar de Particulier Secretaris van Zijne Majesteit de Koning
  • De Koning neemt zelf een beslissing
  • Bedrijven die minder dan 100 medewerkers hebben, maken kans op het predicaat Hofleverancier. Grotere bedrijven maken kans op het predicaat Koninklijk
  • De cdK of de burgemeester geeft de oorkonde aan de organisatie, die het logo mag aanpassen. Het predicaat is 25 jaar geldig. Daarna moet de organisatie een nieuwe aanvraag doen. Dit moet ook als de statuten wijzigen
  • De Staatscourant meldt welke organisaties het predicaat Koninklijk of Hofleverancier hebben

Verenigingen voorstellen

Bij een jubileum kunt u een Koninklijke Erepenning aanvragen voor:

  • een vereniging die zich op het eigen gebied nuttig heeft gemaakt
  • filantropische, wetenschappelijke, culturele of maatschappelijke verenigingen of instellingen
  • sportverenigingen

Meer informatie

Ontheffing inrijden voetgangersgebied

In voetgangersgebieden geldt een inrijverbod. U kunt als bedrijf of bewoner de gemeente vragen om een ontheffing voor het inrijverbod. U regelt de ontheffing snel en eenvoudig online.

Voorwaarden

Bedrijven

  • U heeft een bezorgdienst van spullen naar klanten. Alleen de eigenaar van het bedrijf kan 1 ontheffing krijgen
  • Het betreft een bedrijf met aan- en afvoer van:
    • bederfelijke producten (zoals vlees, vis, groente, fruit, bloemen)
    • kostbare zaken (zoals juwelier, bank)
    • u kunt niet voor 11 uur bevoorraden
  • Met deze ontheffing mag niet geparkeerd worden in het voetgangersgebied
  • Een ontheffing is maximaal 1 jaar geldig, uiterste datum is altijd 31 december

Bewoners

  • U heeft een parkeerplaats op eigen terrein die alleen via het voetgangersgebied te bereiken is
  • Met deze ontheffing kan niet worden geparkeerd in het voetgangersgebied
  • Een ontheffing is maximaal 1 jaar geldig, uiterste datum is altijd 31 december

Kosten

€ 40,65

Hoe het werkt

  • U doet jaarlijks op tijd (december) een nieuwe aanvraag
  • Vraag het parkeer product online aan via parkeren.meppel.nl met DigiD of eHerkenning niveau 2
  • Binnen 2 weken ontvangt u bericht
  • De vergunning of ontheffing registreren we digitaal. U ontvangt geen pasje of raamsticker 
  • Ook tijdelijke (kenteken)wijzigingen regelt u online

Wegwerkzaamheden

De huidige en geplande wegwerkzaamheden worden doorgegeven aan het meldsysteem voor wegbeheerders en gepubliceerd op een landelijke website.

Hoe het werkt

  • Standaard worden de wegwerkzaamheden van vandaag aangegeven
  • U kunt dit zelf wijzigen in aankomende week of maand

Soorten wegwerkzaamheden

Op de kaart staan:

  • Wegwerkzaamheden van dit moment
  • Geplande wegwerkzaamheden
  • Omleidingen
  • Evenementen