Ga naar de inhoud

Geldzorgen

Als u geldzorgen heeft waar u zelf niet (meer) uitkomt, kunt u contact opnemen met de consulent Geldzorgen. Samen zoeken we naar een oplossing. Onze hulp is gratis.

Hoe het werkt

  • Meld u aan voor een intakegesprek met een consulent geldzorgen
  • Wilt u graag hulp, maar spreek u geen Nederlands? Vraag een familielid of vriend om te vertalen. Hij of zij kan ons bellen via 14 0522

Goed om te weten

Als u geen betalingsachterstanden heeft, maar u maakt zich wel zorgen is hulp beschikbaar. Inwoners met vragen of zorgen over hun geldzaken kunnen terecht in het Geldloket Meppel.

Het Geldloket biedt hulp bij:

  • administratie
  • invullen van formulieren
  • aanvragen van gemeentelijke voorzieningen
  • vragen over geld(zorgen)

De gemeente heeft de wettelijke taak om inwoners met betalingsachterstanden te helpen. Wij krijgen berichten van betalingsachterstanden van woningcorporaties, zorgverzekeraars, water- en energieleveranciers.  

Als wij berichten krijgen, dan nemen wij contact met u op. Zo willen we grotere geldproblemen voorkomen. U bent niet verplicht om hulp te accepteren.

Een consulent uit het team Geldzorgen neemt contact met u op en biedt gratis hulp. Samen zoekt u naar een oplossing. Wij gaan zorgvuldig om met uw gegevens. We gebruiken dit alleen om contact met u op te nemen.