Ga naar de inhoud

Klacht

Bent u niet tevreden over een medewerker van de gemeente? Probeer eerst met de medewerker te praten. Komt u er samen niet uit? Dan kunt u een klacht indienen. U mag ook eerst contact opnemen met de klachtencoördinator. 

Wanneer een klacht indienen

Heeft u contact gehad met de gemeente Meppel? Bent u niet tevreden over het contact met een medewerker of onze dienstverlening? Dan kunt u een klacht indienen.

Let op!

Hoe het werkt

  1. Praat eerst met de medewerker om te kijken of u er samen uitkomt
  2. Lukt dat niet? Dan kunt u een klacht naar de gemeente sturen. Dit kan digitaal, telefonisch of per brief. Bekijk onze contactpagina voor meer informatie
  3. Als u een vraag heeft over klachtbehandeling kunt u ook eerst contact opnemen met de klachtencoördinator

Behandeling van uw klacht

  • U krijgt een bericht dat wij uw klacht hebben ontvangen of de klachtencoördinator belt u 
  • De klachtencoördinator praat met u om te bekijken hoe we u klacht kunnen behandelen
  • Bent u tevreden met de oplossing? Dan stopt de klachtprocedure
  • Wilt u dat de gemeente uw klacht verder onderzoekt? Dan begint een formele behandeling
  • De gemeente rondt uw klacht meestal binnen 6 weken af. Soms is meer tijd nodig. U krijgt hierover bericht
  • Een formele behandeling van uw klacht eindigt met een brief met een conclusie over uw klacht

Goed om te weten

Bent u het niet eens met de uitkomst? Dan kunt u de nationale ombudsman vragen om een onderzoek te doen. Dit is gratis. U moet wel eerst een klachtprocedure bij de gemeente hebben gevolgd.