Ga naar de inhoud

Klacht

Als gemeente hebben wij regelmatig contact met inwoners en organisaties. De meeste contacten verlopen goed. Soms kan het gebeuren dat u niet tevreden bent over hoe we u hebben geholpen of hoe we hebben gecommuniceerd. U kunt dan een klacht indienen.

Wanneer geen klacht indienen

Hoe het werkt

  1. Probeer eerst met de medewerker te praten
  2. Komt u er samen niet uit? Dan kunt u een klacht naar de gemeente sturen. Dit kan digitaal, telefonisch of per brief. Bekijk onze contactpagina voor meer informatie
  3. Als u een vraag heeft over klachtbehandeling kunt u ook eerst contact opnemen met de klachtencoördinator

Behandeling van uw klacht

  • U krijgt een bericht dat wij uw klacht hebben ontvangen
  • De klachtencoördinator neemt contact met u op om na te gaan hoe we uw klacht kunnen behandelen
  • Bent u tevreden met de uitkomst? Dan stopt de klachtprocedure
  • Wilt u dat de gemeente uw klacht verder onderzoekt? Dan begint een formele behandeling
  • De gemeente rondt uw klacht meestal binnen 6 weken af. Soms is meer tijd nodig. U krijgt hierover bericht
  • Een formele behandeling van uw klacht eindigt met een brief met een conclusie over uw klacht

Nationale ombudsman

Bent u het niet eens met de uitkomst? Dan kunt u de nationale ombudsman vragen om een onderzoek te doen. Dit is gratis. U moet wel eerst een klachtprocedure bij de gemeente hebben gevolgd.