Klacht
Als gemeente hebben wij regelmatig contact met inwoners en organisaties. De meeste contacten verlopen goed. Soms kan het gebeuren dat u niet tevreden bent over hoe we u hebben geholpen of hoe we hebben gecommuniceerd. U kunt dan een klacht indienen.
Wanneer geen klacht indienen
- Gaat het om overlast of slecht onderhoud van een straat, park of plein? Doe dan een melding openbare ruimte
- Bent u het niet eens met een besluit? Dan kunt u bezwaar maken
- Voor overige vragen gebruikt u het contactformulier
Hoe het werkt
- Probeer eerst met de medewerker te praten
- Komt u er samen niet uit? Dan kunt u een klacht naar de gemeente sturen. Dit kan digitaal, telefonisch of per brief. Bekijk onze contactpagina voor meer informatie
- Als u een vraag heeft over klachtbehandeling kunt u ook eerst contact opnemen met de klachtencoördinator
Behandeling van uw klacht
- U krijgt een bericht dat wij uw klacht hebben ontvangen
- De klachtencoördinator neemt contact met u op om na te gaan hoe we uw klacht kunnen behandelen
- Bent u tevreden met de uitkomst? Dan stopt de klachtprocedure
- Wilt u dat de gemeente uw klacht verder onderzoekt? Dan begint een formele behandeling
- De gemeente rondt uw klacht meestal binnen 6 weken af. Soms is meer tijd nodig. U krijgt hierover bericht
- Een formele behandeling van uw klacht eindigt met een brief met een conclusie over uw klacht
Nationale ombudsman
Bent u het niet eens met de uitkomst? Dan kunt u de nationale ombudsman vragen om een onderzoek te doen. Dit is gratis. U moet wel eerst een klachtprocedure bij de gemeente hebben gevolgd.