Ga naar de inhoud

Klacht

Het kan gebeuren dat u niet tevreden bent over contact dat u had met een medewerker of bestuurder van de gemeente. Probeer dit eerst uit te praten met de persoon. Lukt dit niet, dan kunt u een klacht indienen. U mag ook eerst contact opnemen met de klachtencoördinator. 

Voorwaarden

Een klacht gaat over gedrag van een medewerker van de gemeente. Als u het niet eens bent met een besluit van de gemeente maakt u bezwaar. Gaat het over overlast of over het onderhoud van de openbare ruimte maak hiervan melding.  

Hoe het werkt

Probeer eerst uw probleem uit te praten met de ambtenaar die volgens u verantwoordelijk is. Als dit niet lukt stuurt u ons een klacht. U kunt ook eerst contact opnemen met de klachtencoördinator om het probleem voor te leggen.  

U kunt uw klacht digitaal doorgeven, telefonisch of schriftelijk. Zie hiervoor onze contactpagina.

Behandeling van uw klacht

  • U ontvangt een ontvangstbevestiging of de klachtencoördinator belt u 
  • De klachtencoördinator bespreekt met u wie of wat ervoor nodig is om uw klacht weg te nemen 
  • Wanneer u tevreden bent met de uitkomst eindigt de klachtprocedure 
  • Als u graag wilt dat uw klacht verder wordt onderzocht en officieel beoordeeld starten we een formele behandeling van uw klacht 
  • De gemeente handelt uw klacht binnen 6 weken af. Soms hebben we meer tijd nodig. Wij informeren u hierover
  • Een formele klachtbehandeling eindigt met een brief met een beoordeling van uw klacht 

Goed om te weten

Als u niet tevreden bent kunt u de Ombudsman vragen een onderzoek in te stellen. Dit kost niets. U moet eerst een klachtprocedure bij de gemeente hebben gevolgd, voordat de Ombudsman uw klacht in behandeling neemt. Informatie www.nationaleombudsman.nl (opent in nieuw tabblad)