Klacht
Bent u niet tevreden over een medewerker van de gemeente? Probeer eerst met de medewerker te praten. Komt u er samen niet uit? Dan kunt u een klacht indienen. U mag ook eerst contact opnemen met de klachtencoördinator.
Wanneer een klacht indienen
Heeft u contact gehad met de gemeente Meppel? Bent u niet tevreden over het contact met een medewerker of onze dienstverlening? Dan kunt u een klacht indienen.
Let op!
- Gaat het om overlast of slecht onderhoud van een straat, park of plein? Doe dan een melding openbare ruimte
- Bent u het niet eens met een besluit? Dan kunt u bezwaar maken
- Voor overige vragen gebruikt u het contactformulier
Hoe het werkt
- Praat eerst met de medewerker om te kijken of u er samen uitkomt
- Lukt dat niet? Dan kunt u een klacht naar de gemeente sturen. Dit kan digitaal, telefonisch of per brief. Bekijk onze contactpagina voor meer informatie
- Als u een vraag heeft over klachtbehandeling kunt u ook eerst contact opnemen met de klachtencoördinator
Behandeling van uw klacht
- U krijgt een bericht dat wij uw klacht hebben ontvangen of de klachtencoördinator belt u
- De klachtencoördinator praat met u om te bekijken hoe we u klacht kunnen behandelen
- Bent u tevreden met de oplossing? Dan stopt de klachtprocedure
- Wilt u dat de gemeente uw klacht verder onderzoekt? Dan begint een formele behandeling
- De gemeente rondt uw klacht meestal binnen 6 weken af. Soms is meer tijd nodig. U krijgt hierover bericht
- Een formele behandeling van uw klacht eindigt met een brief met een conclusie over uw klacht
Goed om te weten
Bent u het niet eens met de uitkomst? Dan kunt u de nationale ombudsman vragen om een onderzoek te doen. Dit is gratis. U moet wel eerst een klachtprocedure bij de gemeente hebben gevolgd.