Wmo+ loket
Advies en hulp op gebied van wonen, zorg en welzijn.
Contact
Telefonisch bereikbaar van 8:30 tot 12:00 uur via 14 0522 of per e-mail via postbus@meppel.nl
Bij het Wmo+ loket kunt u terecht met vragen als:
- Hoe kan ik zelfstandig blijven wonen?
- Ik kan niet met de bus. Hoe kom ik bij mijn familie?
- Kan ik financiële hulp krijgen?
- Ik wil wat voor een ander doen, wat is mogelijk?
Werkwijze
Persoonlijk plan
Wanneer u een melding doet bij het Wmo Loket heeft u een gesprek met een consulent. In dit gesprek komen verschillende onderwerpen aan bod:
- welke problemen u ervaart in het dagelijks leven
- wat uw behoeften, persoonskenmerken en voorkeuren zijn
- welke mogelijkheden u zelf, samen met uw sociale netwerk en met behulp van algemene voorzieningen hebt om uw probleem op te lossen of te verminderen
- de behoeften ter ondersteuning van uw mantelzorger
- wat volgens u het probleem zou kunnen verminderen of oplossen.
Onderzoek
Naar aanleiding van uw melding (en eventueel uw persoonlijk plan) gaat de gemeente onderzoek doen. De gemeente onderzoekt met welke beperkingen u bekend bent. Verder wordt onderzocht welke toepassingen ondersteunend kunnen zijn. Als het onderzoek klaar is geeft de gemeente de uitkomsten van het onderzoek en de oplossingen schriftelijk aan u door.
Aanvraag
Als blijkt dat er geen andere mogelijkheden zijn dan het aanvragen van een voorziening, kunt u een aanvraag doen. U kunt ook een aanvraag indienen wanneer u het niet eens bent met de andere mogelijkheden die de gemeente u biedt. U mag, na het onderzoek, dus altijd een aanvraag doen.
Meer informatie
- voor mantelzorgers: Steunpunt Mantelzorg
- hulp van een onafhankelijke adviseur: Cliëntondersteuning