Wmo+ loket

Advies en hulp op gebied van wonen, zorg en welzijn.

logo Wmo-loketContact

Telefonisch bereikbaar van 8:30 tot 12:00 uur via 14 0522 of per e-mail via postbus@meppel.nl

Bij het Wmo+ loket kunt u terecht met vragen als:

  • Hoe kan ik zelfstandig blijven wonen?
  • Ik kan niet met de bus. Hoe kom ik bij mijn familie?
  • Kan ik financiële hulp krijgen?
  • Ik wil wat voor een ander doen, wat is mogelijk?

Werkwijze

Persoonlijk plan

Wanneer u een melding doet bij het Wmo Loket  heeft u een gesprek met een consulent. In dit gesprek komen verschillende onderwerpen aan bod:

  • welke problemen u ervaart in het dagelijks leven
  • wat uw behoeften, persoonskenmerken en voorkeuren zijn
  • welke mogelijkheden u zelf, samen met uw sociale netwerk en met behulp van algemene voorzieningen hebt om uw probleem op te lossen of te verminderen
  • de behoeften ter ondersteuning van uw mantelzorger
  • wat volgens u het probleem zou kunnen verminderen of oplossen.

Onderzoek

Naar aanleiding van uw melding (en eventueel uw persoonlijk plan) gaat de gemeente onderzoek doen. De gemeente onderzoekt met welke beperkingen u bekend bent. Verder wordt onderzocht welke toepassingen ondersteunend kunnen zijn. Als het onderzoek klaar is geeft de gemeente de uitkomsten van het onderzoek en de oplossingen schriftelijk aan u door.

Aanvraag

Als blijkt dat er geen andere mogelijkheden zijn dan het aanvragen van een voorziening, kunt u een aanvraag doen. U kunt ook een aanvraag indienen wanneer u het niet eens bent met de andere mogelijkheden die de gemeente u biedt. U mag, na het onderzoek, dus altijd een aanvraag doen.

Meer informatie