Veelgestelde vragen parkeren

Verlenging parkeervergunning of ontheffing.

Hoe kan ik mijn parkeervergunning verlengen?

Digitaal:parkeren.meppel.nl. Voor inwoners kan dit met behulp van DigiD, voor bedrijven kan dit met e-Herkenning niveau 2.

Lukt digitaal niet? Plan dan een afspraak online of bel voor een afspraak met 140522?

Kan ik ook telefonisch verlengen?

Nee, dat is niet mogelijk. U kunt dit alleen digitaal doen op parkeren.meppel.nl of aan de balie op afspraak. Maak een afspraak via afspraken.meppel.nl of bel met 140522.

Kan ik in termijnen betalen?

Nee, dat is niet mogelijk. Digitaal betaald u gelijk na uw aanvraag en wanneer u op afspraak aan de balie komt, betaald u ook gelijk.

Kan ik een factuur ontvangen?

Nee, dat is niet mogelijk, u betaald uw vergunning bij de verlenging

Ik ga verhuizen over een paar maanden, kan ik voor die periode verlengen?

Nee, u verlengd voor het hele jaar, maar kunt na uw verhuizing uw vergunning opzeggen en ontvangt dan uw geld terug.

Waarom is het tarief in 2022 hoger dan in 2021?

De tarieven zijn door de gemeenteraad vastgesteld en zijn meer kostendekkend gemaakt.

Mijn kenteken klopt niet, hoe pas ik dat aan?

Uw kenteken kunt u digitaal wijzigen via parkeren.meppel.nl.