Senior Publiekszaken (32 tot 36 uur) team Publiekszaken

Ben jij vooruitstrevend, resultaatgericht en thuis in alle ontwikkelingen rondom het vakgebied van burgerzaken? Dan ben jij voor ons de ideale kandidaat!

Bij ons wil je komen werken!

De afdeling Dienstverlenging binnen de gemeente Meppel bestaat uit een team Publiekszaken en een team KCC (Klant Contact Centrum). Voor ons team Publiekszaken zijn we op zoek naar een enthousiaste Senior Publiekszaken voor 32 tot 36 uur per week. 

Wat ga je doen?

Het team Publiekszaken staat voor grote uitdagingen en veranderingen. Als gevolg van digitalisering neemt traditioneel baliebezoek af en neemt specialistisch werk toe. Vraagstukken rondom privacy, kwaliteit van persoonsgegevens en fraudebestrijding gaan steeds meer deel uitmaken van het takenpakket. In deze functie adviseer en ondersteun je medewerkers bij vragen over de Basisregistratie personen, de Burgerlijke Stand, reisdocumenten, rijbewijzen en andere producten op het gebied van Publiekszaken. Je voert complexe mutaties uit en controles daar op. Ook stel je regelingen en verordeningen op en handel je bezwaar en beroepschriften zelfstandig af. Nieuwe ontwikkelingen binnen het vakgebied van burgerzaken vertaal je naar adviezen, beleid en uitvoering. Naast de coördinatie van de dagelijkse werkzaamheden ben je ook verantwoordelijk voor de Planning & Control cyclus binnen de budgetten van de afdeling Dienstverlening. Je bent sparringpartner van de teammanager.

Wat breng je mee?

Jij bent DE kandidaat voor ons als je:

  • een vakinhoudelijke specialist bent op het gebied van burgerzaken, minimaal twee jaar werkzaam als senior of beleidsmedewerker binnen het publieke domein;
  • een relevante HBO opleiding hebt;
  • kennis hebt van:
    • digitalisering en inhoudelijke werkprocessen,
    • de Basisregistratie Personen (BRP), de Algemene wet bestuursrecht (AWB), het internationaal privaatrecht (IPR) en de burgerlijke stand
    • Key2Burgerzaken
  • vooruitstrevend bent en thuis in alle ontwikkelingen rondom het vakgebied van burgerzaken;
  • uitstekende mondelinge en schriftelijke vaardigheden hebt, zowel in het Nederlands als in het Engels.

Vaardigheden en eigenschappen

Wij houden er van dat onze medewerkers zichzelf uitdagen, enthousiast zijn en initiatief nemen. Handelen vanuit eigenaarschap en leiderschap is voor jou vanzelfsprekend. Bij jou voelen klanten en collega’s zich altijd welkom omdat je oprechte aandacht hebt voor de mens. Je bent gericht op ontwikkeling en stimuleert ook je collega’s om zich verder te ontwikkelen. Je bent de verbindende schakel tussen de afdeling Dienstverlening en de rest van de organisatie. Jouw communicatie is transparant en duidelijk, waarbij je feedback geven en ontvangen vanzelfsprekend vindt. Je gelooft in de kracht van samenwerken en neemt je collega’s mee in alle veranderingen waarmee burgerzaken te maken gaat krijgen. Je bent resultaatgericht met oog voor de mens.

Waarom bij ons werken?

Wij bieden je een uitdagende functie waarin je betekenisvol kunt zijn voor anderen, binnen een ambitieuze en veranderende organisatie. Je gaat aan de slag in een functie met veel ruimte voor eigen initiatief en volop  mogelijkheden om je verder te ontwikkelen. In Meppel varen we een koers die de bedoeling van de vraagstukken centraal stelt, waarin we betrouwbaar partnerschap nastreven en samen flexibel werken aan de dienstverlening naar onze inwoners, ondernemers en partners. Onze collega’s zijn loyaal en betrokken. De sfeer in onze organisatie is open, informeel en collegiaal. Wil je meer lezen over onze koers, check dan onze website. 

Wat bieden wij?

Afhankelijk van je opleiding en ervaring wordt de functie Senior Publiekszaken beloond met een salaris van maximaal € 4.048,- bruto per maand (functieschaal 9, prijspeil oktober 2020) bij een volledige betrekking (36 uur). Wij bieden een arbeidsovereenkomst voor de duur van een jaar, met de optie na een jaar, voor onbepaalde tijd. Verder bieden wij prima secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals het Individuele Keuze Budget van 17,05%. Je bepaalt zelf – binnen grenzen -  waar je het budget voor wilt inzetten.

Meer informatie nodig?

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Ilse van Essen, Senior Publiekszaken. Doré Visser, P&O-adviseur, beantwoordt graag jouw vragen over de procedure. Beide zijn te bereiken via het centrale telefoonnummer van de gemeente Meppel: 14 0522. Goed om te weten is dat deze vacature gelijktijdig in- en extern is uitgezet. Bij gelijke geschiktheid hebben interne kandidaten én kandidaten uit onze mobiliteitsnetwerken Talentenregio en Vooruit In Drenthe voorrang.

Interesse?

Upload je brief en cv ter attentie van Carmen Gimeno, teammanager Dienstverlening via www.vooruitindrenthe.nl. De sluitingsdatum is 23 september 2021, het vacaturenummer is 2021-038. In verband met de richtlijnen van het RIVM wordt er zoveel mogelijk vanuit huis gewerkt. Dat betekent dat de sollicitatiegesprekken vooralsnog online via MS teams ingepland zijn op maandag 4 oktober 2021 in de middag. Er bestaat een mogelijkheid dat een tweede gespreksronde nodig is, op dat moment wordt beoordeeld of een fysiek gesprek met inachtneming van de hygiëne maatregelen mogelijk is in het stadhuis in Meppel. Dit gesprek vindt plaats op maandag 11 oktober 2021 in de middag.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.