Bestuurssecretaresse m/v

0,83 fte, 32 uur per week

Ben jij: dienstverlenend, oplossingsgericht en weet jij zaken goed te organiseren? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Binnen het team Bestuur en Organisatie van de gemeente Meppel zijn wij op zoek naar een enthousiaste collega. Wil jij je inzetten om van deze uitdagende functie een succes te maken en beschik jij over de capaciteiten om samen met ons team de gestelde doelen en resultaten te halen? Solliciteer dan naar deze functie.

Wat ga je doen?

Je gaat werken in een team van drie collega’s die samen verantwoordelijk zijn voor het ontzorgen en faciliteren van de collegeleden en de algemeen directeur. Je ondersteunt een wethouder en de algemeen directeur en bent achtervang voor je collega’s. Samen zorg je voor een continue bezetting, zodat de dienstverlening altijd gewaarborgd is.

Naast de standaard secretariaatswerkzaamheden ben je de spin in het web tussen college, organisatie en inwoners van de gemeente Meppel. Je weet vragen en informatie in de juiste kanalen uit te zetten en je zorgt voor de follow-up. Je bewaakt de te volgen processen en procedures zoals bijvoorbeeld het bestuurlijk besluitvormingsproces. Daarnaast vind je het leuk om te ondersteunen in projecten.

Wat vragen wij?

  • Je beschikt over minimaal MBO-4 werk- en denkniveau, bijvoorbeeld richting directiesecretaresse of management assistent;
  • Je hebt ervaring als directie- en/of bestuurssecretaresse;
  • Uiteraard beheers je het Nederlands perfect, zowel mondeling als schriftelijk;
  • Je bent digitaal vaardig en hebt ervaring met Microsoft Office, Microsoft Teams, zaaksystemen (bijvoorbeeld Djuma) en Ibabs;
  • Je kunt goed notuleren
  • Je kunt goed overweg met het digitaal werken (thuiswerken) en pakt veranderingen vlot op.
  • Je bent beschikbaar op vrijdag

Als persoon ben en kun jij:

  • proactief, meedenkend en initiatiefrijk;
  • representatief en klantgericht, maar kun je ook duidelijk je grenzen aangeven;
  • goed prioriteren, organiseren en plannen;
  • zelfstandig, flexibel en een echte teamplayer;
  • je bewust van je rol en positie
  • goed omgaan met hectiek en ben je in staat rust en overzicht te bewaren.

Waarom Meppel?

Omdat jij van een uitdaging houdt. Je gaat aan de slag in een functie die veel ruimte biedt voor eigen initiatief. Je krijgt de ruimte om je te ontwikkelen en je werkt met plezier aan je opgaven. In Meppel varen we een koers die de bedoeling van de vraagstukken centraal stelt, waarin we betrouwbaar partnerschap nastreven en samen flexibel werken aan de dienstverlening naar onze inwoners. Er heerst een open, informele en collegiale werksfeer en dit spreekt jou aan. De loyaliteit en betrokkenheid van medewerkers van de gemeente Meppel zie en waardeer jij.

Meppel in het kort

De Gemeente Meppel is een groeiende stad met 34.085 inwoners en bestaat uit Broekhuizen, Meppel, Nijeveen, Rogat en de Schiphorst. Gelegen in het zuiden van Drenthe, onderdeel van de regio Zwolle. Meppel is een bijzondere stad aan het Meppelerdiep. Opmerkelijk en uitnodigend is het geluk dat de bewoners daar telkens weten te vinden en te delen. Een geluk diep van binnen dat zich op mooie manieren laat zien en ook tegen een stootje kan. Meppel diep geluk. Kernwaarden: geluk, gastvrij, ondernemend, knooppunt, groen, karakteristiek. Met de samenleving willen we Meppel neerzetten als gelukkigste en meest gastvrije stad.

Wat bieden wij?

Afhankelijk van je opleiding en ervaring wordt de functie Bestuurssecretaresse beloond met een salaris van maximaal € 3.176,- bruto per maand (functieschaal 7, prijspeil oktober 2020) bij een volledige betrekking (36 uur).
We bieden je prima secundaire arbeidsvoorwaarden zoals reiskostenvergoeding woon-werkverkeer en een Individuele Keuze Budget van 17,05%. Je bepaalt zelf - binnen grenzen - waar je dit budget voor wilt inzetten. Daarnaast zijn er verschillende faciliteiten om je kwaliteiten en kennis verder te ontwikkelen.

Meer informatie nodig?

Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Lucy Donker, directeur. Informatie over de procedure geeft Tineke van de Water, P&O-adviseur, beiden bereikbaar op telefoonnummer: 14 0522.

Interesse?

Upload vóór 8 maart a.s. je brief en CV op Vooruit in Drenthe. In verband met de richtlijnen van het RIVM wordt er zoveel mogelijk vanuit huis gewerkt. Dat betekent dat de sollicitatiegesprekken vooralsnog online via MS teams ingepland zullen worden. Er bestaat een mogelijkheid dat een tweede gespreksronde nodig is, op dat moment wordt beoordeeld of een fysiek gesprek met inachtneming van de hygiëne maatregelen mogelijk is in het stadhuis in Meppel.  
Goed om te weten is dat deze vacature gelijktijdig in- en extern is uitgezet. Bij gelijke geschiktheid hebben kandidaten uit onze mobiliteitsnetwerken Talentenregio en Vooruit in Drenthe voorrang.